A kampányvíziókról és a magyar valóságról − ezért szavazok érvénytelenül

2016. október 1. 8:42

Írta: Kiss Brigitta
Szinte világvége hangulat lett úrrá az emberek egy jelentős részén, akik tényleg elhiszik, hogy ezen a népszavazáson múlik az ország, sőt: egyenesen Európa fennmaradása.

Szeretném-e, ha magyarországi hozzájárulás nélkül kötelező jelleggel bárkit betelepíthessenek az országba? Kollégáimhoz hasonlóan (ittittitt, és itt mondtunk eddig véleményt a kérdésben) erre az én válaszom is az: naná, hogy nem. Egy éve már megírtam, hogy értelmetlen a kvótarendszer.

Hogy mégsem fogok nemmel szavazni, annak viszont több oka van, és jórészt nagyon hasonlóan gondolkodom én is, mint Pintér Bence; csak én úgy döntöttem, hogy nem otthon maradok, hanem elmegyek és érvénytelenül fogok szavazni.

Hogy miért nem a nem?

Először is: ez egy teljesen tét nélküli népszavazás ebben a formában.

Már maga a kérdés is értelmetlen jogilag, hiszen az Európai Unió az alanya, akit viszont egy magyarországi népszavazással nem lehet semmire sem kötelezni. Hogy ez így van, arra már Orbán Viktor is utalt többször.

Jelenleg nincs is napirenden a kötelező kvóta ügye. Valóban született tavaly ősszel egy kvótadöntés, de ebben az ügyben már folyik a semmisségi eljárás, amit Szlovákia és Magyarország kezdeményezett az Európai Bíróságnál. Ebben tehát majd a bíróság dönt. Az állandó KÖTELEZŐ mechanizmusról pedig már többen, például a már megszületett döntést az Európai Bíróságon velünk közösen megtámadó Szlovákia miniszterelnöke is azt mondta, hogy politikailag halott ügy, mivel túl sokan ellenzik.

A kormány népszavazás nélkül is pontosan ugyanannyit tehet és tehetne a kötelező kvóták ellen jogi értelemben, mint anélkül. Lásd fent. Az emberekre való hivatkozás pedig ugyancsak álszent érv, hiszen az Alaptörvényről vagy éppen Paks 2-ről eszük ágában sem volt megkérdezni a választókat.

Ha érvénytelen lesz a népszavazás, az se számít – mint megtudtuk először Rogán Antaltól, majd magától Orbán Viktortól is. Valószínűleg nem lövünk nagyon mellé, ha úgy véljük: a kormánypárti politikusok ilyen-olyan mérések alapján azt láthatják, hogy kétséges az érvényességhez szükséges 50 százalék feletti részvétel, és elkezdték a kommunikációs kármentést. Viszont ezzel gyakorlatilag újfent azt támasztották alá, hogy semmi szükségük nincs egy jogilag érvényes népszavazásra a döntéseikhez.

Nem tudjuk viszont, hogy mit fognak csinálni az eredményre hivatkozva. Valamit ugyanis igen, erre már többen is utaltak, de amikor előkerült a kérdés, konkrétumokat senki sem említett, sőt: maga Orbán Viktor egyenesen azt mondta, hogy nem időszerű a kérdés. Ez – valljuk be – egész egyszerűen abszurd, már hogy ne a választás előtt lenne időszerű válaszolni arra, mire is kérik az ember szavazatát valójában?

Másodszor: erkölcsileg teljesen vállalhatatlanná vált ez az egész.

Elképesztően sok milliárd forint folyt el a népszavazási kampányban, melyből számomra teljesen vállalhatatlan plakátok ezreivel-tízezreivel árasztották el az országot. Korábban azt hittem, hogy ezeknek viszonylag kicsi a hatékonysága, de az elmúlt napok tapasztalatai azt mutatják, hogy ezek, és a kormánypárti (ide értve az államit is) médiából ömlő propaganda, manipulatív híradások, a nonstop migránsozás, terroristázás igenis nagyon hatékony volt.

Tényleg szinte világvége hangulat lett úrrá az emberek egy jelentős részén, akik tényleg elhiszik, hogy ezen a népszavazáson múlik az ország, sőt: egyenesen Európa fennmaradása. Amiből egyébként egyenesen következik, hogy aki nem nemmel voksol vagy bojkottálja a népszavazást, az hazaáruló. És ezt nem csak random emberek írogatják kommentben, hanem elvileg felelős politikusok is.

A végletekig vannak hergelve az emberek, és ennek nagyon nem lesz jó vége. Sőt, már most is látszik, hová vezet, amikor politikai érdekből rájátszunk az emberek vélt vagy valós félelmeire, felkorbácsoljuk a bennük lévő indulatot. Már most sem csak a „migránsok” a gyűlölet célpontjai, hanem évek óta Magyarországon élő külföldiek, vagy éppen magyar állampolgárok, akik szerencsétlenségükre éppen úgy néznek ki (értsd: nem fehérek), mint azok, akik ellen most a gyűlöletkeltés folyik. Kizárt dolog, hogy ez a mennyiségű indulat, ami az utóbbi hetekben összegyűlt, október 3-án majd szépen elpárolog.

*

Az egész migránskérdés jóval bonyolultabb annál, mint amilyen leegyszerűsítve, kvázi fekete-fehér módon jelenleg a „vita” zajlik róla. Illetve hát épp ez a baj: nem is vita, hanem gyakorlatilag ideológiai háború lett a kérdésből. Dogmák jöttek létre, és ha valaki nem száz százalékosan ennek megfelelően gondolkozik, akkor azonnal rá lesz tolva a másik dogmát magáénak valló csapatra.

Nem véletlenül nem írtam a tavaly őszi, menekültkvóta értelmetlenségét taglaló posztomon túl mást ebben a kérdésben, mert nagyon bizonytalan vagyok. Mert miközben messzemenőkig elutasítom, hogy mindenféle ellenőrzés nélkül szeljék át Európát emberek százezrei, nem tudom nem észrevenni, hogy ezt a tömeget mégis csak emberek alkotják. És igen: vannak köztük rossz szándékúak, sőt: egyenesen terroristák, mint az már minden kétséget kizárólag kiderült. De ugyanúgy ott vannak a kisgyermekes családok, akikről meg nem tudom elképzelni, hogy puszta heccből indultak el, és kockáztatták a saját, de legfőképp a gyermekeik életét egy ilyen úttal.

Őszintén irigylem azokat, akiknek nem okoz lelkiismereti problémát ez az ügy se pro, se kontra, mert képesek feketén és fehéren látni ezt a történetet. Én sajnos nem vagyok ilyen szerencsés. És talán épp ezért szerettem volna, ha normális vita folyik erről az egyébként tényleg nagyon-nagyon fontos kérdésről. De nem szólt. Így viszont egész egyszerűen nem tudok és nem is fogok asszisztálni, nem tudom vállalni mindazt, amit a mai magyar politikai közegben a „nem” jelent.

És hogy ha már nem nem, akkor miért érvénytelen?

Just for fun − mondhatnám, és lényegében tényleg valami ilyesmiről van szó. Eddig minden lehetséges választáson részt vettem, és alapvetően azt gondolom, hogy ha az embernek van lehetőse elmondani a véleményét, akkor tegye azt meg. Ez a mostani persze egy speciális helyzet, én is elgondolkodtam azon, hogy otthon maradok.

Azzal viszont, hogy elmegyek, lehetőségem van üzenni. Be fogom húzni a két X-et a két karikába, és valószínűleg egy kis üzenetet is írok majd a választócédulára. Mondjuk utalok arra, hogy miről nem szavazhattam, amiről viszont szívesen véleményt mondtam volna. Üzenek Budapestnek, hogy ők is megértsék.

*

Ps: Csütörtökön még nagy lendülettel fogtam neki e poszt vázlatának, ami aztán elég nehezen született meg. Pénteken reggel ugyanis kiderült, hogy egy közeli családtagom súlyos beteg.

És hogy az egész népszavazósdihoz mindez hogy kapcsolódik?

Egyrészt úgy, hogy bejött a képbe valami, ami ezerszer fontosabb, mint ez az egész álnépszavazás, és ami körülötte van. Másrészt pedig úgy, hogy amikor kiderült: szinte azonnal be kell feküdnie a kórházba, az első gondolatom az volt: biztosan jó lesz-e neki ott? Megkap-e majd minden olyan ellátást, amire szüksége van? Itt tartunk. Az egészségügy tényszerűen romokban, a forráshiány tényszerűen óriási, mindeközben (tíz)milliárdokat szórunk el teljesen értelmetlen, megkonstruált politikai hecckampányokra.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 243 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Üzenem a szerzőnek.

Miért lényeges az érvényes népszavazás?

Nem igaz az állítás, hogy a mostani népszavazás „végkifejletnek közvetlen közjogi következménye nincs”, mert van.

Amennyiben a népszavazás eredményes és ezzel kapcsolatban az Országgyűlés törvényt alkot, akkor kötőereje van. Ez azt jelenti; A népszavazással hozott döntés az Országgyűlésre a népszavazás napjától számított három évig kötelező.

A közhatalom forrása a nép. A nép a hatalmát választott képviselői útján, kivételesen közvetlenül gyakorolja. Aki nem megy el szavazni, vagy érvénytelenül szavaz azt jelenti, hogy a döntést arra bízza, aki elmegy szavazni és érvényesen szavaz. Így értelmetlen a matematikázás. Azon már el lehet gondolkodni, hogy demokrata e az a személy, szervezet, amely arra ösztönzi a választót, hogy mondjon le a szavazásról, tegye érvénytelenné a döntésben való részvételét. Szerintem az ilyen személy, szervezet nem demokrata, nem demokratikus szervezet, hanem politikai kalandor, kalandorúság.

Hát, ezt rövidebben is kifejthetted volna, Brigi. Nem, mintha attól értelmesebb lenne, de nem kellet volna ennyit görcsölni rajta.

A rokonnak sok erőt és jobbulást.

"(tíz)milliárdokat szórunk el teljesen értelmetlen, megkonstruált politikai hecckampányokra." - írja a szerző.

Ez azonban az érem, mérleg egyik oldala.
A másik, ha érvényes lesz a kötelező kvóta, Juncker számítása alapján egy migráns 250 ezer euróba fog kerülni. Ki lehet számolni, hogy ez egy 2-3 millió elosztása következtében Magyarországra milyen teher hárulna, amelyet, bárhogy variálják az adózókat terheli.

Ugyanakkor éle is van, mert ebben az összegben nincsen benne az a kár, amit a migránsok okoznak.

Ennek figyelembevételével menjen, vagy ne menjen el, vagy érvénytelenül szavazzon a szerző.

Itt a szerző hisztériázik , a józan szavazó "csak" tudja , hogy világvége hangulat nélkül is el kell mennie nem-mel szavazni , mert Magyarország jövőjét döntően befolyásolja ezzel , méghozzá pozitív irányba .

Az EU-t nem kötelezi semmire sem. Ugyanakkor figyelembe kell vennie. Amennyiben a kormányfők tanácskozása elé viszik a kötelező kvótatörvény és egyik tagország országgyűlése elutasítja, akkor nem vezethető be.
Ilyen eset fordult elő az Európai Uniós Alkotmány esetében.

"A franciák - magas részvétel mellett - tömegesen elutasították a vasárnapi népszavazáson az Európai Unió alkotmányát. A népszavazáson 54,87 százalékos volt a nem szavazatok aránya. Az EU-alkotmány elfogadását a szavazók 45,13 százaléka támogatta."

"Valóban feltűnő, hogy egyre több, ráadásul súlytalan, ismeretlen szavazásellenes senkiket lehet folyamatosan olvasni." amely arra bizonyíték, hogy eredményesség esetén súlyos következménye van az balliberális ellenzékre nézve.

Még annyit tennék hozzá, hogy részben igazad van.
Amennyiben a népszavazás eredményes lesz és több lesz a NEM szavazat a Juncker Bizottság nem fogja beterjeszteni a Kormányfők tanácskozása elé a kötelező kvóta tervezetet. Amennyiben nem lesz érvényes, akkor még október hónapban be fogja terjeszteni.
Amennyiben a Kormányfők Tanácskozása nem fogadja el, akkor ahogy a 160 ezer elosztásával kapcsolatban kijátszották a Kormányfők Tanácskozását, a jövőben is meg fogják tenni.

A magyar népszavazás eredményessége maga után vonja, hogy más országok is hasonló megoldást választanak, követni fogják a magyar megoldást.

Szánalmas mandiner...

Ertem en, hogy vannak akik ugy latjak, a halado baloldali elit szebben csillog, na de hogy kenyszert erezzenek arra, hogy ezt nyiltszinen be is valljak,ez szamomra talany.
Miert kell a szegenysegi bizonyitvanyt mutogatni? Sem lelkileg, sem szellemileg, de erzelmileg sem sikerult egy kerdest megertenie ennek a holgynek.

Neked teljesen mindegy, mert a mákszemnyi agyaddal úgysem fogod fel.
Egyébként elmondta.

"Ebben az ügyben is csatát nyerhetünk.
De háborút....?!
Pláne így egymagunkban!"

Tévedsz, ha azt gondolod egyedül maradunk. Az idő előrehaladtával egyre több országban változni fog a vélemény, ahogy a kerítés témában is változott. Az elkövetkezendő években sok országban választások lesznek, amely döntően kihat majd a mostani vélemények megváltozására.

Amennyiben az EU bürokratái továbbra is makacsul ragaszkodnak elképzeléseikhez - nemcsak a migráns kérdést értem alatta - akkor fel fog bomlani az EU.

Drága életem! Ha majd betelepítik a migránsokat, és 10-20 év múlva ki tudja mennyien lesznek, akkor a rokonodnak is biztos színvonalasabb ellátásban lesz része! Nem tudom hallottál-e arról, hogy nyugaton mennyire terheli meg az államot az eltartásuk a honfoglalóknak (nem menekültekről beszélek!)
Gratulálok a logikádhoz, meg a tisztánlátásodhoz!!!

Bejelentették, hogy mégsem lesz a franciaországi Allexben népszavazás, mert a megyei prefektus tegnap megtiltotta!
Miért vannak így beszarva? Hátha túlnyomórész igennel szavaztak volna, nem lehet?
Itthon vajon szintén mire ez a hisztéria ellene, ha semmi tétje nincs, csak "a zorbán hatalmának megerősítése", miközben a zorbánról 2018-ban lehet véleményt mondani? Nem lóg ki, kicsit, nagyonis a lóláb?
Mindenesetre Franciaországnak "ötös demokráciából"!

" a normalis arcokat kibassza (lathatatlanna teszi), a faszszopo shitnyikgeciket meg hagyja tombolni... el kene gondolkoznotok, hogy a kattintasert valo kurvulas megeri-e ezt a gennyet, ami minden cikk alatt hompolyog....

Ez nagyon jó, annak a szájából, aki írta! :DDDD

"mar megbocsass, de hianyzik nektek ennyi shitnyik geci? barmelyik topik ala benezhetsz, ugyanez a helyzet. nem tudom ki moderal, de udvozlom a kurvaannyat innen is!"

De mégse "bassza ki a "normális arcokat", mert te is itt vagy, és mindennek ellenére, ezek szerint jól érzed itt magad. Légy üdvözölve! :)

" erre az én válaszom is az: naná, hogy nem. "
De ő lehet, hogy szeretné ezek szerint.

"Komolyan át kéne gondolni azoknak, akik ma az érvénytelenségre, és az otthon maradásra buzdítanak.. Nagyon súlyosak lesznek a következmények, belátható időn belül rájuk nézve."

Ezt kár volt leírnod, mert ahhoz távolabbra is kellene gondolni, nem csak a "vesszen a zorbán"-nál leragadni! Orbán majd 2018-ban veszhet, ha a többség úgy akarja, de a baloldal, győzelmi mámornak élné meg, ha nem lenne érvényes a szavazás!
Csak azt nem fogják fel, hogy ami mellett most kiállnak, azzal már el vannak veszve, akármennyien is mennek el szavazni!

" erre az én válaszom is az: naná, hogy nem. "
De ő lehet, hogy szeretné ezek szerint.

"Komolyan át kéne gondolni azoknak, akik ma az érvénytelenségre, és az otthon maradásra buzdítanak.. Nagyon súlyosak lesznek a következmények, belátható időn belül rájuk nézve."

Ezt kár volt leírnod, mert ahhoz távolabbra is kellene gondolni, nem csak a "vesszen a zorbán"-nál leragadni! Orbán majd 2018-ban veszhet, ha a többség úgy akarja, de a baloldal, győzelmi mámornak élné meg, ha nem lenne érvényes a szavazás!
Csak azt nem fogják fel, hogy ami mellett most kiállnak, azzal már el vannak veszve, akármennyien is mennek el szavazni!

Ha Alsólapályoscsönyfalván élnék, akkor biztos nem láttam volna, de itt Budapesten naponta volt szerencsém a Keleti pályaudvar aluljárójában átmenni közöttük! Így a viccelődésedhez itt van néhány fotó, neked biztos tetszeni fog, de ezrével találhatsz a neten!

http://444.hu/2015/09/01/elenkul-a-hangulat-a-keletinel-ahol-migransok-tuntetnek/

http://pecomp.hu/index.php/migracio/26411-a-fovaros-nem-tudja-varazsutesre-eltuntetni-a-bevandorlokat

Csak kérdés volt a válaszodra. Ha kint élsz, akkor miről beszélünk?

" Magyarország egy jó darabig nem lesz a migránsok célállomása,"'

Na ezt szeretnénk elkerülni, hogy ne is legyen!
Németország sem egy éve rontotta el a dolgot, hanem évtizedekkel ezelőtt!

Ha kint, élsz (főleg, ha végleg)akkor kár felizgatnod magad az itthoni dolgokon, van probléma ott is, bőven! Én is éltem kint, ezért tudom.

Tökéletes(!), de egyeseknek falra hányt borsó!

"Az a vicces, hogy bármilyen törvényt hozhat az Országgyűlés."

Ez nem vicc, de igaz.
De! Az érvényes népszavazás kapcsán hozott törvénynek kötése van. Ez pedig azt jelenti, hogy 3 évig az országgyűlés nem változtathatja meg. Erről viszont a balliberális oldal hallgat.

Ezt neked:


TV2 Tények: Migránsok vertek meg egy magyar nőt
Origo2016.10.01. 18:5514

Szomáliai szomszédai vertek brutálisan meg egy magyar nőt Londonban, miután a nő számon kérte, rajtuk, hogy a szomáliai szomszédainak 8 éves fia megrugdosta a gyerekét.
Erről tudnia kell
Forrás: MTI/Komka Péter
Pelikán győzött a III. Riczu Imre kerékpáros emlékversenyen
Forrás: MTI/Mihádák Zoltán
Terrortámadás volt a Teréz körúti robbantás?
Forrás: MTI/Kovács Tamás
Budapest rendezi a 2018-as birkózó-világbajnokságot

Gyerekei szeme láttára vert meg egy szomáliai férfi egy magyar nőt Londonban - tudta meg a TV2 hírműsora, a Tények. A konfliktus abból indult, hogy a nő gyerekét a szomszéd szomáliai fiú megrugdosta, mikor pedig ezt az asszony számon kérte a szomszédon, őt is megverték. Azt kiabálták nek, hogy

Allah nevében foglak megölni, ha nem takarodsz a házam elől

- mondta a Tényeknek a nő. A kerítésbe verték bele a fejét, állítása szerint halálfélelme volt. Még a földön is rugdosták.

A nőnek agyrázkódása lett, össze kellett varrni a sebét. Miután elmenekült rendőrt hívott és feljelentést tett - hangzott el a TV2 hírműsorában, a Tényekben.

Iátom, a szövegértelmezés nem megy. Segítek.
Hol írtam én azt, hogy te "shitnyik" vagy? Én azt írtam, hogy te vagy a "normális arc", akit, akiket állítólag, a te szavaiddal élve "kibasznak" a moderátorok a Mandiról.
Ezért írtam, hogy ez nem lehet, mert itt vagy te, mint "normális arc", tehát: téged sem "basztak ki"
Aztán arra próbáltam rávilágítani, hogy ennek ellenére, hogy itt vagyunk mi, a "fideszes shitrnyik gecik",(megint csak a te szavaidat használva),akik itt "tombolunk", ennek ellenére, valószínűleg, mégis jól érzed itt magad, ha ilyen sokszor megtisztelsz bennünket! Ezért írtam, hogy: Légy üdvözölve! Remélem sikerült megérteni, mert többször nem segítek!

Válaszok:
Morgen | 2016. október 1. 21:15

Egyre értelmetlenebb a mandinert olvasni...

, "hogy nem otthon maradok, hanem elmegyek és érvénytelenül fogok szavazni."
Jó magácskának (nem érdekel a miértje, ezért nem olvasom tovább), !!!

Soha nem írtam nőről ilywet, de a kép alapján nem fenyegeti veszély!
Így könnyű.

Én már régen megszabadultam ettől az értelmi világítótoronytól.
Ezzel már egy pszichiáter sem tud mit kezdeni.

Igazán nem megerőltető, csak a tisztánlátás végett! Rend a lelke mindennek! :-)))

http://mandiner.hu/tag/kiss_brigi
http://mandiner.hu/szerzo/kiss_brigitta

Van pár cikk a portfólióban, melyeket még megírásuk előtt aggodalom nélkül le lehetett volna cserélni egészségüggyel foglalkozókra. Ma sem egészségügyről szóló cikk született. Érdekes, hiszen az egészségügy nagyon fontos...

Oszt, mé nem tetszik?
Te mit tennél a helyében jobban?
Kiállnál a zöldhatárra egy bunkósbottal?
Szerinted a NATO meg az EU arra vár, hogy megállíthassa a migránsokat?
Ha már a nép beszavazta az országot a jóba, akkor legalább most gondolkodjon, mert többször nem lesz "nem"-re lehetőség!
Most mindegy, ki a miniszterelnök.
Ha Gyurcsány lenne és ez lenne a kérdés, ami most , akkor is úgy szavaznék, ahogyan holnap fogok és imádkoznék, hogy a miniszterelnök érjen el valami eredményt!
Itt nagyon sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a politikát nem égi angyalok csinálják.
Most Orbán az ügyeletes rossz, mert Csőrike meg Olga, meg az a drágabolgárúr már régen elfelejtették, hogy a ballib annyit vitt el, amennyit soha, senki már nem tudna, mert csak a töredék maradt.
Csakhogy: A határainkon ott állnak azok az emberek, akiket azért importál a ballib oldal, hogy legyen, aki rájuk szavaz, mert igazából nem áll jól a szénájuk.
Lopáson, felforgatáson kívül semmit nem tettek le az asztalra a rendszerváltás óta.
Én még mindig azt vallom, aki odateszi magát a melóba, az megérdemli, hogy megfizessék.
Mindegy, kinek hívják, az eredmény a lényeg.

Ha figyelted a médiumokat, akkor láttad, hallottad, hogy már arra is képes a felforgató banda, hogy a tavalyi migrációs hullámot is Orbán nyakába akarja varrni.
Csak reálisan!

Bocs, de ez spanyolul van?

Ezért kapsz diszlájkot tőlem.

" Bár én sem akarok ide migránsokat, mégsem szavazok nemmel."
Azzal, hogy nem szavaztál nem-mel, mégis a migránssimik táborát erősíted.
Valahogy megbeszélhetted volna magaddal, hogy melyiket akarod jobban?

Ha spanyol, akkor nem helyes.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés