Elosztási mechanizmus

Kötelezettségszegési eljárás jön, ha nem engedünk betelepítés-ügyben

2017. május 16. 18:16
Ha egy hónapon belül nem sikerül előre lépni a 160 ezer menedékkérő elosztási mechanizmusa ügyében, akkor az érintett országok ellen kötelezettségszegési eljárást indít az EU – nyilatkozta az illetékes uniós biztos. Dimitrisz Avramopulosz ezzel kapcsolatban kiemelten említette hazánkat, mi ugyanis eddig egyetlen áthelyezést sem hajtottunk végre.

Jogi és egyben erkölcsi kötelezettsége az Európai Unió tagállamainak, hogy részt vegyenek a 160 ezer menedékkérő elosztását szolgáló uniós mechanizmusban. Ha egy hónapon belül sincs előrelépés, kötelezettségszegési eljárás fog indulni az érintett országokkal szemben – jelentette ki Dimitrisz Avramopulosz migrációs ügyekért felelős biztos kedden az Európai Parlament (EP) strasbourgi plenáris ülésén.

Avramopulosz a sikeres menekültügyi politika zálogának nevezte a menedékkérők Európai Unión belüli elosztását. Mint mondta, ez a rendszer „a szolidaritáson és a lehetőségeken alapul”. Hangsúlyozta, az uniós belügyminiszterek által minősített többségi szavazással elfogadott mechanizmus nem pusztán Olaszországnak vagy Görögországnak, hanem az EU egészének érdeke, a rendszer ugyanis alapvető fontosságú a menedékkérők másodlagos mozgásának megakadályozása, illetve a schengeni térség belső szabadságának megőrzése érdekében.

A görög uniós biztos elmondta, hogy eddig nagyjából 18 ezer menekültet helyeztek át a kvótarendszer keretében, ami messze elmarad a célkitűzésektől, de az utóbbi hónapokban „pozitív irányú elmozdulás történt”. Hozzátette, szeptemberig még el lehet érni a célokat, de ehhez szükség van minden tagország szerepvállalására. „A szolidaritás nem lehet pusztán néhány tagállam felelőssége. Közös cél, hogy minden tagország arányosan és becsületesen hozzájáruljon a rendszerhez” – közölte. „Noha több uniós tagállam fokozta a részvételét, de sajnálatos módon még van egy-két olyan ország, amely nem helyezett át egyetlen személyt sem, ami a kötelezettségeik megszegésének tekinthető” – szögezte le.

Név szerint kiemelték Magyarországot

Dimitrisz Avramopulosz haladéktalan cselekvésre sürgette azokat a tagállamokat, amelyek eddig egyetlen menekültet sem vettek át, valamint azokat is, amelyek több mint egy éve nem vettek át senkit Olaszországból és Görögországból. Leszögezte, ha egy hónapon belül nincs előrelépés, az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást fog indítani az érintett országokkal szemben.

A bizottság délután közzétett helyzetértékelésében név szerint is kiemelték Magyarországot, Lengyelországot és Ausztriát, amelyek eddig egyetlen áthelyezést sem hajtottak végre, ugyanakkor emlékeztettek rá és üdvözölték, hogy Bécs nemrég felajánlotta ötven menedékkérő átvételét Olaszországból. Kitértek arra is, hogy Csehország már közel egy éve nem tett felajánlásokat.

Az uniós biztos után elsőként Jeroen Lenaers néppárti EP-képviselő szólalt fel, aki elmondta: „bár soha nem volt a kötelező kvóták híve, azonban látszik, hogy ez önkéntesen nem működik, ezért valamit tenni kell”. „Hogy lehet az, hogy vannak tagállamok, amelyek még mindig nem tettek semmit?” – tette fel a kérdést Lenaers, aki szerint jó, hogy állandó mechanizmust próbálnak létrehozni a dublini rendszer válságának elkerülése érdekében.

Cécile Kashetu Kyenge szociáldemokrata képviselő úgy vélekedett, hogy az Európai Bizottságnak kötelezettségszegési eljárást kellene indítani azon országok ellen, amelyek egyáltalán nem vesznek részt az áthelyezésekben, de azok ellen is, amelyek nem tesznek eleget a célkitűzéseknek.

DK vs Fidesz reakció

Felszólalásában Gál Kinga fideszes EP-képviselő elfogadhatatlannak nevezte a migránsok bármiféle kötelező szétosztását. „Hazám és személyes véleményem szerint a migrációs válság megoldásának módja nem az ellenőrizetlenül Európába érkezett migránsok szétosztása a tagállamok között, hanem a migráció okainak kezelése és határaink megerősített védelme” – mondta. Kijelentette, hogy a menedékkérők áthelyezése nem az egyetlen módja a tagállamok közötti szolidaritás kifejezésének: mint hangsúlyozta, Magyarország eddig mintegy 284 milliárd forintot fordított határvédelemre, és a kormány folyamatosan bővíti humanitárius szerepvállalását a Közel-Keleten.

Niedermüller Péter, a Demokratikus Koalíció képviselője ugyanakkor úgy vélekedett, hogy a felelősség nem hárítható kizárólag a külső határokon lévő tagállamokra, ha „rendet és biztonságot akarunk, akkor erős és szolidáris európai menekültügyi rendszerre van szükségünk”. „Lehet persze politikai haszonszerzésből azt hazudni, hogy az unió mindenkit be akar engedni ellenőrzés nélkül, de tudjuk, hogy ez nem igaz” – mondta. „A valóság persze nem érdekli azokat, akik gyűlölet- és félelemkeltéssel akarnak hatalmat szerezni vagy azt megtartani” – tette hozzá.

(MTI)

Összesen 150 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Meg kéne várni a per végét, ami késő ősszel várható!
Ebből a kapkodásból jól látszik, hogy félnek a pertől, nekünk van igazunk!

Azt is tisztázni kéne, kivel kell szolidárisnak lenni? A migránsokkal, vagy az eu-val? Mi az eu-val szolidárisak vagyunk, védjük a hátsóját.

Igazad van:-)
Az mekkora vicc volt, amikor innen akartak áthelyezni több ezer embert, amikor átvonulási területnek használtak minket.

Majd a migránsok beperlik brüsszelt, mert sérülnek a demokratikus emberi jogaik azáltal, hogy máshova kényszerítik őket, mint ahol ők akarnak élni.

a migránsaik közt többszázezer magyar is van, csak szólok...

Igen, a kvóta szó lejáratódott, ezért már állandó elosztási mechanizmus a megnevezés.

Kedves Dimitrisz Avramopulosz úr!

•Ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját!
•Ha Magyarországra jössz, tiszteletben kell tartanod törvényeinket!
•Ha Magyarországra jössz, tiszteletben kell tartanod kultúránkat!

Ugye milyen egyszerű!
Fordítsa már le neki valaki ógörögre, mert nem érti.

az eu migránsait szidta, azok közt viszont van 370000 magyar:
http://hvg.hu/gazdasag/201645_..

Most 160 ezer. Hogyan tovább?

Az a gond, hogy a belügyminisztereknek nem volt joga ebben dönteni. Felrúgták az európai döntéshozatal rendjét.

Dimitrisz Avramopulosz EU biztos azzal foglalkozzon, hogy Görögország nem teljesítette a schengeni és Dublini szerződésben foglaltakat.
Görögország tagságát már régen fel kellett volna függeszteni.

de, migránsok. a migráns azt jelenti, bevándorló. amíg az eu nem egy ország, addig semmi okunk nem migránsnak hívni őket.

de nem kell nekem hinned, a ksh is migráció néven kezeli a jelenséget:
http://www.ksh.hu/statszemle_a..
"TÁRGYSZÓ: Migráció. Foglalkozási viszony. Európai Unió."

Amióta a neves alkotmányjogászunktól megtudtuk, hogy létezik a láthatatlan törvény azóta semmiben sem bízhatunk. Így nagyon könnyen lehet, hogy a döntés már megvan és a felperesek kérelmét elutasítják.

Marha nagy szerencsénk van, hogy nem ballib kormány van.

Kedveseim ha már a valódi menekülteknél tartunk, 2 év múlva nem lesz élő fehér ember Dél-Afrikában. Nagyon sokan jönnének szívesen hozzánk. Mit szarakodik az illetékes hivatal?

Gál KIngának tökéletesen igaza van , Niedermüller Péter pedig a szokásos baromságait szajkózza . Az EU a nyilvánvalóan kötelességszegő Görögországot és Olaszországot büntesse , mert azok nem teljesítik a jog által előírt határvédelmi kötelességüket .

2018-ban lesz EP választás. Ahogy közeledünk e dátumhoz az EP a balliberálisai és a párhuzamos csicskásai egyre frusztráltabbak lesznek. Amennyiben Németországban és Ausztriában nagyot buknak csak fokozódni fog a frusztráltságuk.

Várható volt, hogy előjönnek valamilyen eljárással. A lengyelekkel együtt csak mi ketten nem fogadtunk be migránsokat. A V4 másik két országa nyilván alibiből, de néhányat azért befogadott. Egyébként a többiek is messze le vannak maradva a kvótájuktól, de nagy "habot verve" látszólag csinálnak valamit, ami emlékeztet az előkészítő munkára.

Nem értem az EU-t.
Azt mondták, hogy a migránsok fellendítik a gazdaságot. Akkor miért akarják őket másoknak adni. Főleg Olaszországból és Görögországból, amikor mindkét országnak romokban van a költségvetése. Lehet, hogy azért nem mentek még csődbe, mert sok a migránsuk?
Németországban is az idén 10 %-os lesz a növekedés, csak még nem tudják?
Szóval nem értem az EU-t.

életidegen az egész. Lehet schengeni külső országokat jogilag b@sztatni, akik átmennek minden határon, azok úgyis odamennek ahova akarnak.

A szlovákok fogadtak be néhány ( 50-60?) asszir (iraki) keresztényt a katolikus egyház támogatásával. Az Egyház a szárnyai alá vette őket (nyelvtanfolyam etc.) és tudomásom szerint néhány még mindig ott van. A csehekről nem tudok pontosat, pár emberről lehet szó.

Válaszok:
Gregorius | 2017. május 16. 21:55

ez a kettő nem zárja ki egymást.
amúgy most akkor jó, ha a "munkavállalók" elveszik a belföldiek munkáját, vagy nem?

találkoztam én már magyar illegális bevándorlóval amerikában is.
a magyar törvények szerint a zöldhatáron is legálisan be lehet jönni menedéket kérni.

A görögök meg az olaszok azt engednek be, akit akarnak. Mi is ezt tesszük.

A V4 többi tagjánál ilyenek nincsenek, de nálunk szerintem most is itt van pár száz migráns. Azok, akik a déli határkapunál (ez nyitva van, de csak egy kicsit...) hivatalosan benyújtották a kérelmüket és most várnak az elbírálásra.

még ha igaz is lenne ez (nagyon biztos nem rendszeres, amennyi illegális munkavállaló van ott), akkor sem értem, hogy jön ahhoz, hogy magyarok is tudnak illegális bevándorlók lenni.

ez nem bonyolult, csak téves. ők is ugyanúgy migránsok.
mint ahogy az üldözötteknek is alanyi joguk menedéket kérni az eu-ban.

nem mosok össze semmit. szerintem sokkal nagyobb probléma, hogy magyarok százezrével emigrálnak, mint hogy 1300 menekültet talán be kell fogadni (de legalábbis elbírálni).
ettől még migráció mind a kettő

Válaszok:
opht | 2017. május 17. 9:45
Csigorin | 2017. május 28. 13:29

Az EU mint közös gazdasági térség nem állíthat akadályt a termékek, szolgáltatások, tőke és munkaerő szabad áramlásával szemben. Ezért jött létre, ezért közösek a határok. (Tudod, ahol vámot kell fizetni meg ellenőriznek.)
Ezen belül szabad a mozgás, és nincs be(hová be???)vándorlás.
Te ezt te is tudod, csak libsi szarkeverő vagy.

Válaszok:
emhem | 2017. május 17. 9:51

majd ha az eu egy ország lesz, közös költségvetéssel, ahol kb mindegy, hol adózol, vagy hogy melyik tagállam törvényei vonatkoznak rád, akkor esetleg érezhetjük túlzónak a migráció elnevezést.
jelenleg nem ez a helyzet.

hű, de sok tévedés van a kommentedben.
pl. a migrációnak semmi köze ahhoz, hogy visszatérhet-e. arról szól, hogy az eredetitől eltérő helyen él. szíriába is vissza lehet térni, vagy veszélyes. magyarországra is vissza lehet térni, csak nem feltétlen éri meg.

"senki nem siránkozik az emigráción"
dehogynem. magyarország is siránkozik ("gyere haza fiatal"). a brexit egyik fő oka pedig a rengeteg kelet-európai bevándorló volt.

"mert a magyar fiataloknak derogál a munka. "
ezt inkább nem is kommentálom.

"Iszonyú nagy szakmunkás, technikus és mérnök hiány van Mo-n is"
aminek a fő oka az, hogy a szakképzett munkaerő jelentős része emigrált. nyugatra költöztek, mert sokkal jobbak a lehetőségek (és nemcsak fizetésileg).

"ezért idegeneket is felvesznek angol nyelvtudással, rugalmassággal és viszonylag jól megfizetik.."

egy bolgárnak vagy szerbnek lehet, hogy jó az a fizetés, de ha annyira jó lenne, akkor nem lenne munkaerőhiány.

Válaszok:
Csigorin | 2017. május 17. 10:16

Nem lehet kotelessegunk semmi amit mi nem szavaztunk meg. Ugyhogy lehet pattanni lefele.

Segitek, a kulcsszo az "illegalis". Nem azzal van a baj aki orszagot valt, hanem aki nem a torvenyek betartasaval teszi ezt.

Pelda: tamogatom a bliccelok elleni fellepest. Ezellen erv lenne az, hogy "miert bantod oket, te is tomegkozlekedsz?" Nyilvan nem, mert en jeggyel/berlettel teszem, ahogy elo van irva.

Válaszok:
emhem | 2017. május 17. 11:02

nem ez a kulcsszó, abban ugyanis semmi illegális nincsen, hogy valaki belép egy országba és menedéket kér.
ha elutasítják a kérelmét és mégis marad, na akkor lesz ő illegális.
vagy ha nem kér menedéket.

a kulcsszó a xenofóbia.

Válaszok:
Csigorin | 2017. május 28. 13:19

Nem, az ugy nem mukodik (legfeljebb liberalis agyakban), hogy elobb lepek be, aztan kerem ra a jogcimet. Elobb tessek megkerni a belepesre az engedelyt, ha megalapozott akkor megadjak, ha nem, akkor pedig kivul tagasabb. Maradva a BKVs peldamnal, az ellenornek mar hiaba mondod hogy kernek egy jegyet.

en ertem hogy csaladegyesites, verezne is a szivem ha szet kene valasztani a "szerelmeseket", ugyhogy basznam ki a retek migranst Afrikaba, de azzal az ocska riheronggyal egyutt, aki egy ilyen allatnak onkent szettette a labat.

csakhogy az egyik legalis, a masik meg nem.

azzal nincs gond, aki a hatalyos torvenyek es szabalyok betartasaval valt orszagot.

azzal van, aki ezt illegalisan teszi.

a blicceloket se szeretem, pedig en is tomegkozlekedem.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés