Az ellátási láncok miatt áprilisban visszaestek az új autók eladásai az unióban
2022. május 31. 18:31
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint áprilisban az Európai Unióban az új személygépkocsik regisztrációjának nagymértékű csökkenéséhez vezetett az ellátási láncra nehezedő folyamatos nyomás.
2022. május 31. 18:31
p
1
0
2
Mentés
Az összes új személygépkocsi-regisztráció a blokkban 21%-kal csökkent az előző évhez képest, 684 506 eladott darabra. Amióta jegyzik az eladási adatokat, azóta ez volt a legalacsonyabb április havi mennyiség, kivéve a Covid-19 világjárvány sújtotta 2020 áprilisát –tette közzé az ACEA.
„A szállítási lánc problémái továbbra is súlyosan nehezedtek az autógyártásra”
– közölte a szövetség.
Az ACEA szerint a csökkenés minden nagyobb piacon bekövetkezett, közülük is Olaszországban volt a legnagyobb, 33%-os visszaesés. De Franciaország (-22,6%), Németország (-21,5%) és Spanyolország (-12,1%) is megszenvedte az időszakot.
Magyarországon az eladás a 2021-es áprilisi 10 555 darabról 2022 áprilisában 9 090-re csökkent.
Hasonlóképpen, szinte minden nagyobb autógyártó csökkenést regisztrált a hónapban,
a szövetség szerint a legnagyobb csökkenést a Stellantis NV produkálta, 32%-kal az előző évhez képest.
Az ACEA adatai szerint, az év első négy hónapjában összesen 14%-kal csökkentek a regisztrációk. Az EU legfontosabb piacai közül Olaszországban volt a legnagyobb a visszaesés (-26,5%), amelyet Franciaország (-18,6%), Spanyolország (-11,8%) és Németország (-9,0%) követett.
A Makronóm Intézet témához kapcsolódó kommentárja szerint, két évvel a COVID-19 világjárvány kitörése után az autóipari ellátási lánc továbbra is kihívásokkal küzd a létfontosságú alkatrészek beszerzése és a kereslet kielégítéséhez szükséges mennyiségű gépjármű gyártása terén. A nagy autógyártók az alkatrészhiányra reagálva még most is leállítanak egyes üzemeket. A szállítmányok általános torlódása a kikötőkben és az ellátási lánc más területein pedig az összes gyártót érinti.
Bár a világjárvány idején elrendelt teljes termelési leállások óta javult a helyzet, a félvezetők továbbra is szűk keresztmetszetet jelentenek számos iparágban, különösen az autóiparban. Az ellátási láncok akadozásának legérzékenyebb pontja a globális chiphiány, amely a szakértők szerint legalább az év végéig, de lehet, hogy még azon túl is fennmarad.
témához kapcsolódó kommentárja szerint, két évvel a COVID-19 világjárvány kitörése után az autóipari ellátási lánc továbbra is kihívásokkal küzd a létfontosságú alkatrészek beszerzése és a kereslet kielégítéséhez szükséges mennyiségű gépjármű gyártása terén. A nagy autógyártók az alkatrészhiányra reagálva még most is leállítanak egyes üzemeket. A szállítmányok általános torlódása a kikötőkben és az ellátási lánc más területein pedig az összes gyártót érinti.
Bár a világjárvány idején elrendelt teljes termelési leállások óta javult a helyzet, a félvezetők továbbra is szűk keresztmetszetet jelentenek számos iparágban, különösen az autóiparban. Az ellátási láncok akadozásának legérzékenyebb pontja a globális chiphiány, amely a szakértők szerint legalább az év végéig, de lehet, hogy még azon túl is fennmarad.
„A bővítés most újra beindult, de ha ebből Törökországot kihagyják, az stratégiai hiba lesz” – mondja Mehmet Kemal Bozay. A török külügyminiszter-helyettessel az NKE-n tartott előadása után beszélgettünk a török stratégiai gondolkodásról, a világrendváltásról, Törökország EU-aspirációiról, valamint arról, miért kiemelt kapcsolat számukra a magyar. Interjúnk.
A magyar gazdaságpolitikai stratégia hangsúlyos eleme a középosztály folyamatos bővítése. Ennek jelentőségéről és a magyar modell filozófiai hátteréről is beszélgettünk György László gazdaságstratégiai feladatokban való szakmai közreműködésért felelős kormánybiztossal a napokban megjelent könyve kapcsán.
Milyen hatása lehet az EP-választásnak az EU intézményi változásaira, stratégiai irányaira? Lesz-e geopolitikai tényező Európa, és hídállam Magyarország? Két EU-szakértőt kérdeztünk podcast-műsorunkban.
Jelenléte betöltötte az egész teret, és megtelének mindnyájan a Magyar Péter iránti hamis szeretettel és reménységgel, holott azt sem tudják vala, kicsoda.
Matús Sutaj Estok úgy fogalmazott, hogy az egyik verzió szerint a bűncselekmény hátterében „bizonyos emberek csoportja” állhat, amelynek tagjai „egymást bátorították, illetve támogatták e bűncselekmény elkövetésében”.
p
5
0
36
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 2 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kaffogó hebrencs
2022. május 31. 10:59
Aki próbál új autót vásárolni, tudja: 9-36 hónapos rendelési idővel kell kalkulálni. A Merkúr gyorsabban szálította a Ladát meg a Moszkvicsot...